Dodatek
mieszkaniowy
Przyznanie dodatku mieszkaniowego zależy m.in. od
wysokości średniego miesięcznego dochodu, jaki przypada na jednego domownika oraz
powierzchni mieszkania. Wniosek o dodatek jest rozpatrywany wraz z deklaracją o
dochodach gospodarstwa domowego. Organ przyznający dodatek może przeprowadzić
wywiad środowiskowy w celu stwierdzenia, czy dochody wykazane w deklaracji są
prawdziwe.
Wniosek o dodatek
Dodatek mieszkaniowy przyznaje Wójt w drodze decyzji administracyjnej.
Osoba uprawniona do dodatku mieszkaniowego powinna złożyć wniosek, do którego
dołącza deklarację o dochodach gospodarstwa domowego za 3 miesiące
poprzedzające dzień złożenia wniosku i inne niezbędne dokumenty.
Decyzję w sprawie dodatku mieszkaniowego jest wydawana w ciągu miesiąca od
dnia złożenia wniosku. Dodatku mieszkaniowego nie przyznaje się, jeżeli byłby
on niższy niż 2 proc. kwoty najniższej emerytury w dniu wydania decyzji.
Odwołanie od decyzji w sprawie dodatku mieszkaniowego wnosi się do
Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem tut. Urzędu.
Jeżeli w okresie 6 miesięcy od dnia przyznania dodatku mieszkaniowego
zmienią się dane zawarte we wniosku lub deklaracji, nie mają one wpływu na
wysokość wypłacanego dodatku mieszkaniowego.
Właściwa dokumentacja
Ubiegając się o dodatek
mieszkaniowy należy złożyć w tut. Urzędzie, pokój nr 3,
1.
Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
2.
Deklarację o wysokości dochodów
3.
Właściciel domu jednorodzinnego powinien przedstawić zaświadczenie organu
właściwego w sprawie wydania pozwolenia na budowę, potwierdzające powierzchnie
użytkową, w tym łączna powierzchnie pokoi i kuchni oraz wyposażenie techniczne
domu
We wniosku musimy określić m.in.:
·
Tytuł prawny do zajmowanego lokalu ( np.
najem, podnajem, własność domu jednorodzinnego )
·
Powierzchnię użytkową lokalu
·
Liczbę osób w gospodarstwie domowym ( w
tym osób niepełnosprawnych)
·
Sposób ogrzewania lokalu i wody
·
Dochody gospodarstwa domowego ( wg
deklaracji )
·
Łączną kwotę wydatków na mieszkanie za
ostatni miesiąc ( wg okazanych dokumentów )
Deklaracja o wysokości dochodów obejmuje okres pełnych 3 miesięcy kalendarzowych
poprzedzających datę złożenia wniosku. Wskazuje się w niej wysokość dochodu
osiąganego przez członków gospodarstwa domowego, źródła tych dochodów i
miejsca pracy lub nauki poszczególnych osób. Należy również podać średni dochód
na jednego członka gospodarstwa domowego i średni dochód
miesięczny.
wniosek_o_przyznanie_dodatku_mieszkaniowego_2013.docx
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2003-10-23 10:10:56
- Informacja zaktualizowana przez: Marek Tybura
- Data ostatniej aktualizacji: 2013-01-23 08:58:05
- Liczba odsłon: 2306
- Historia dokumentu: