Zarządzenie Nr 43/14
Wójta Gminy Strzelce
z dnia 30 października 2014 r.
w sprawie nadania Regulaminu
Organizacyjnego Urzędu Gminy Strzelce
Na podstawie art. 33 ust. 2 w związku z art. 40 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., poz. 1202;) nadaje się
REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY
STRZELCE
Rozdział I
ZAKRES REGULACJI
§ 1
. Regulamin Organizacyjny Urzędu
Gminy Strzelce zwany dalej Regulaminem, określa:
1.
zakres i
zasady działania Urzędu,
2.
zasady
kierowania Urzędem,
3.
organizację
Urzędu,
4.
zakres
działania referatów, samodzielnych stanowisk oraz pozostałych stanowisk pracy,
5.
rodzaje
aktów prawnych wydawanych przez Wójta
6.
tryb
podpisywania pism,
7.
czynności
kancelaryjne,
8.
zamawianie,
używanie i przechowywanie pieczęci i pieczątek,
9.
tryb
wykonywania kontroli wewnętrznej,
10.
przyjmowanie interesantów oraz tryb
załatwiania skarg i wniosków.
§ 2
. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1.
Gminie
- należy
przez to rozumieć Gminę Strzelce,
2.
Radzie, Komisji
– należy
przez to rozumieć Radę Gminy Strzelce, Komisje Rady Gminy Strzelce,
3.
Wójcie, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego -
należy przez to rozumieć Wójta
Gminy Strzelce, Sekretarza Gminy Strzelce, Skarbnika Gminy Strzelce oraz
Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Strzelcach,
4.
Pracownikach
– należy
przez to rozumieć pracowników Urzędu Gminy Strzelce,
5.
Urzędzie
– należy
przez to rozumieć Urząd Gminy Strzelce.
6.
Statucie
– należy
przez to rozumieć Statut Gminy Strzelce,
7.
Regulaminie
– należy
przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Strzelce,
8.
Kierownictwo
– należy
przez to rozumieć Wójta, Sekretarza i Skarbnika Gminy Strzelce,
9.
gminnej jednostce organizacyjnej
– należy przez to rozumieć jednostkę budżetową, zakład
budżetowy, instytucje kultury,
10.
ustawie
– należy przez to rozumieć ustawę z
dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym,
11.
pieczęci
– należy przez to rozumieć okrągłą
pieczęć metalową oraz pieczątki urzędowe.
Rozdział II
ZAKRES I ZASADY DZIAŁANIA URZĘDU
§ 3.
1. Urząd jest zakładem pracy w rozumieniu
przepisów prawa pracy.
2. W
Urzędzie zatrudnia się pracowników zgodnie z ustawą o pracownikach
samorządowych.
3.Okreslone
przez Wójta zadania mogą być wykonywane na podstawie umowy zlecenia lub umowy o
dzieło.
§ 4.
1.Siedzibą Urzędu jest budynek
położony w miejscowości Strzelce przy ulicy Leśnej 1.
2. Urząd
jest czynny w dni robocze. Rozkład czasu pracy Urzędu w poszczególnych dniach
tygodnia określa Regulamin Pracy.
§ 5
. Urząd realizuje zadania:
1) własne
gminy wynikające z ustawy,
2) zlecone i
powierzone z zakresu działania organów administracji rządowej,
3) wynikające
z porozumień zawartych między gminą a jednostkami samorządu terytorialnego,
4) pozostałe,
w tym określone statutem, uchwałami rady i zarządzeniami Wójta.
§ 6.1.
Pracownicy Urzędu realizując
powierzone im zadania działają na podstawie i w granicach prawa i są
zobowiązani do jego ścisłego przestrzegania. Pracownicy Urzędu są bezstronni w wykonywaniu
zadań i obowiązków, szanują prawo obywateli do informacji, zapewniając w
granicach prawem przewidzianych, jawność prowadzonych postępowań.
2.
Przy załatwianiu spraw stosuje się
przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, chyba, że przepisy szczególne
stanowią inaczej.
§ 7.
Funkcjonowanie Urzędu opiera się na
zasadzie jednoosobowego kierownictwa, hierarchicznego podporządkowania,
podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie
powierzonych zadań.
§ 8.1
. Pracą Urzędu kieruje Wójt.
2
. Wójt wykonuje swoje obowiązki przy
pomocy Sekretarza, Skarbnika, Kierowników referatów oraz pracowników na
samodzielnych stanowiskach pracy.
Rozdział
III
ZASADY KIEROWANIA URZĘDEM
§ 9.1.
Kierownikiem Urzędu jest Wójt, który ponosi odpowiedzialność za wyniki jego
pracy oraz praworządne i efektywne funkcjonowanie Urzędu.
2. Do zadań
Wójta należy w szczególności:
1) wykonywanie
zadań określonych przepisami prawa oraz uchwałami Rady,
2) przygotowanie
materiałów, informacji, analiz, sprawozdań niezbędnych dla działalności Rady i
jej organów,
3) opracowywanie i przedstawianie
Radzie projektów budżetu gminy, projektów rocznych i wieloletnich planów
gospodarczych, planów zagospodarowania przestrzennego i programów
przewidzianych w przepisach prawa lub wynikających z uchwał Rady,
4) realizacja
budżetu gminy oraz składanie sprawozdań z jego wykonania,
5) określenie sposobów realizacji
zadań uchwalonych przez Radę,
6) reprezentowanie
Gminy na zewnątrz,
7) kierowanie
bieżącymi sprawami Gminy oraz składanie jednoosobowo oświadczeń woli w imieniu
Gminy w zakresie zarządu mieniem,
8) wydawanie
zarządzeń, decyzji administracyjnych oraz innych aktów prawnych wynikających z
obowiązujących przepisów prawnych,
9) należyte
i terminowe załatwienie spraw obywateli,
10) realizacja
polityki kadrowej w Urzędzie,
11) wykonywanie
uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz
kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
12) zapewnianie
organizacyjnych i materialnych warunków niezbędnych do wykonywania przez Urząd
powierzonych mu zadań,
13) wykonywanie
zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy:
14) kierowanie
oraz koordynowanie realizacją przedsięwzięć z zakresu obrony cywilnej przez
instytucje, podmioty gospodarcze oraz inne jednostki,
15) powoływanie
zespołu kierowania obroną cywilną gminy oraz zespołu ds. ewakuacji ludności,
16) organizowanie
akcji ratunkowych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,
17)wydawanie
poleceń uruchomienia w części lub w pełnym zakresie Gminnego Planu Reagowania
Kryzysowego.
§ 10.1.
Wójt może powierzyć Sekretarzowi prowadzenie
niektórych spraw Gminy.
2. w
sprawach powierzonych osoby, o których mowa w ust. 1 realizują kompetencje
Wójta jako organu wykonawczego Gminy.
3.
Szczegółowy zakres spraw powierzonych Sekretarzowi określa Wójt odrębnym
upoważnieniem.
§ 11.
Wójtowi podlegają bezpośrednio i są
przez niego nadzorowani:
1. Sekretarz,
2. Skarbnik,
3. Kierownik
Referatu ds. Gospodarki Komunalnej, Gospodarki Przestrzennej, Rolnictwa i
Ochrony Środowiska,
4. Kierownik
Urzędu Stanu Cywilnego,
5. Samodzielne
stanowisko ds. oświaty i zamówień publicznych,
6.Samodzielne
stanowisko ds. obronnych i obrony cywilnej,
7.Samodzielne
stanowisko ds. obywatelskich.
§ 12.
1
.
Sekretarz nadzoruje prawidłowe
funkcjonowanie Urzędu.
2
.
Do zadań
Sekretarza należy w szczególności:
1) opracowywanie
projektów Regulaminu Organizacyjnego Urzędu, Regulaminu Pracy, statutu Gminy
oraz projektów zmian w/w dokumentów,
2) bezpośrednie
nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,
3) nadzorowanie
przestrzegania dyscypliny pracy w urzędzie i stosownych procedur, w tym ich
wdrażanie,
4) sprawowanie
nadzoru nad funkcjonowaniem urzędu i obsługą interesantów.
5) opracowywanie
zakresów czynności dla kierowników referatów, samodzielnych stanowisk pracy
oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
6) nadzór
nad organizacją pracy w urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z
doskonaleniem kadr,
7) przedkładanie
Wójtowi Gminy propozycji dotyczących usprawnienia pracy urzędu.
8) przygotowywanie
projektów zarządzeń Wójta Gminy oraz uchwał rady Gminy.
9) wykonywanie
funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych.
10) koordynacja
i organizacja spraw związanych z wyborami i referendami,
11) wykonywanie
obowiązków w granicach udzielonego pełnomocnictwa przez Wójta gminy,
12) nadzorowanie
przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych oraz informacji
niejawnych,
13) wykonywanie
innych zadań zleconych przez Wójta Gminy,
14) wyszukiwanie
źródeł pozyskiwania środków z funduszy Unii Europejskiej i innych funduszy
zagranicznych oraz krajowych,
15) koordynowanie
oraz prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych oraz
monitoring ich wykorzystania na poszczególnych etapach realizacji,
16) współpraca
z innymi podmiotami w zakresie opracowywania wniosków, pozyskiwania funduszy,
17) organizowanie
i koordynacja prac związanych ze współpracą europejską, utrzymywanie stałego
kontaktu z Biurem Integracji Europejskiej Urzędu Wojewódzkiego oraz współpraca
w tym zakresie z innymi podmiotami,
18) tworzenie
warunków sprzyjających powstawaniu nowych przedsięwzięć, które mogą być dofinansowane
z funduszy zewnętrznych,
19) bieżące
śledzenie zmian w przepisach prawnych dotyczących funduszy U.E. oraz prawa
unijnego,
20) opracowywanie
planów i programów rocznych i wieloletnich, w tym planów i programów
niezbędnych do uzyskania funduszy zewnętrznych oraz nadzór nad ich realizacją,
21) przybliżanie
społeczności lokalnej problematyki związanej z członkowstwem w U.E,
22) dbałość
o prawidłowe załatwianie skarg i wniosków, które wpłynęły do Urzędu.
23) współpraca
z sąsiednimi gminami,
24) współpraca
z mediami, promocja gminy,
25) współpraca
z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność
pożytku publicznego,
26) kontrola
zarządcza w ramach własnego stanowiska pracy.
3. Sekretarzowi podlega i jest przez niego
nadzorowany Referat Organizacyjny.
§ 13.
1
.
Skarbnik wykonuje powierzone przez
Wójta zadania w zakresie gospodarki finansowej Gminy, prowadzi sprawy związane
z rozwiązywaniem problemów ekonomiczno – finansowych Gminy oraz pełni funkcję
kontrolną w zakresie gospodarowania środkami publicznymi.
2. Do zadań
Skarbnika należy w szczególności:
1) zapewnienie
realizacji polityki finansowej Gminy,
2) wykonywanie
określonych przepisami prawa obowiązków głównego księgowego zgodnie z przepisami
ustawy o rachunkowości,
3) prowadzenie
rachunkowości Gminy zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
4) wykonywanie
dyspozycji środkami pieniężnymi,
5) dokonywanie
wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem
finansowym Gminy,
6) dokonywanie
wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów operacji gospodarczych
i finansowych,
7) nadzorowanie
prac związanych z opracowaniem i realizacją budżetu Gminy i zapewnienie
bieżącej kontroli jego wykonywania,
8) zapewnienie
sporządzania terminowej i rzetelnej sprawozdawczości budżetowej,
9) kontrasygnowanie
czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych Gminy
oraz udzielenie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
10) nadzorowanie
spraw związanych z wymiarem i egzekucją z tytułu podatków i opłat lokalnych,
11) nadzorowanie
windykacji należności pieniężnych Gminnych,
12) organizacja,
sporządzanie, przyjmowanie, obieg, archiwizowanie i kontrolowanie dokumentów
rachunkowych oraz nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości i
finansów publicznych wykonywanych przez poszczególne stanowiska pracy,
13) podpisywanie
decyzji administracyjnych w granicach udzielonych upoważnień,
14) prowadzenie
spraw Gminy powierzonych przez Wójta Gminy,
15) realizowanie
zadań na rzecz obronności i obrony cywilnej.
16) kontrola
zarządcza w ramach własnego stanowiska pracy.
3.Skarbnikowi podlega i jest przez niego
nadzorowany Referat Finansowy.
Rozdział IV
ORGANIZACJA URZĘDU
§ 14.
W skład Urzędu wchodzą następujące
referaty i samodzielne stanowiska:
1. Referat
Finansowy,
2. Referat Gospodarki Komunalnej,
Gospodarki Przestrzennej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
3. Referat
Organizacyjny,
4. Kierownik
Urzędu Stanu Cywilnego,
5. Samodzielne
stanowisko ds. oświaty i zamówień publicznych,
6. Samodzielne
stanowisko ds. obronnych i obrony cywilnej,
7. Samodzielne
stanowisko ds. obywatelskich.
§ 15.
1.
Schemat organizacyjny Urzędu
przedstawia załącznik nr 1.
2. Referatami kierują kierownicy na
zasadzie jednoosobowego kierownictwa i odpowiedzialności za wyniki pracy
Referatu.
§ 16.
1.
Dla realizacji zadań Urzędu można
tworzyć doraźne bądź stałe zespoły zadaniowe.
2. Pracę
zespołu zadaniowego organizuje i za jej wyniki odpowiada przewodniczący
Zespołu.
3. Pracownicy
wyznaczeni do pracy w zespole doraźnym oraz członkowie zespołu stałego w
zakresie zadań powierzonych zespołowi podlegają przewodniczącemu zespołu.
§ 17.
1
. Strukturę stanowisk Urzędu określa
Wójt odrębnym zarządzeniem.
2. Szczegółowe
zakresy czynności pracowników Urzędu określa Sekretarz w uzgodnieniu z
kierownikami Referatów, a dla samodzielnych stanowisk w uzgodnieniu z Wójtem.
§ 18.1.
Kierownicy referatów i samodzielne
stanowiska pracy odpowiadają wobec Wójta za prawidłowe i zgodne z przepisami
prawa wykonywanie zadań i otrzymanych poleceń służbowych.
2.
Kierownicy referatów i samodzielne stanowiska
pracy mogą być upoważnieni do
załatwiania w imieniu Wójta indywidualnych spraw z zakresu administracji
publicznej, w tym do wydawania decyzji administracyjnych w sprawach należących
do ich zakresów obowiązków.
§ 19.
Do wspólnych zadań referatów i
samodzielnych stanowisk pracy należy w szczególności:
1) realizowanie
zadań Gminy określonych przepisami prawa, uchwałami Rady, zawartymi umowami i
porozumieniami oraz zarządzeniami i decyzjami administracyjnymi Wójta,
2) opracowywanie
projektów wieloletnich i rocznych planów gospodarczych Gminy,
3) przygotowywanie
projektów aktów prawnych wydawanych przez Wójta oraz projektów uchwały Rady,
4) opracowywanie
informacji, analiz sprawozdań oraz innych materiałów w zakresie swoich
właściwości,
5) realizacja
zadań Gminy zgodnie z przepisami ustawy – Prawo zamówień publicznych,
6) przestrzeganie
ustawy o ochronie danych osobowych:
a) zachowanie w tajemnicy, również po ustaniu
zatrudnienia, informacji uzyskanych w wyniku przetwarzania danych osobowych,
b) dbałość o bezpieczeństwo powierzonych do
przetwarzania danych osobowych,
c) ochrona danych osobowych przed dostępem osób nieupoważnionych, przed
przypadkowym lub nieumyślnym zniszczenie, utratą lub modyfikacją,
d) w
przypadku informatycznego przetwarzania danych utrzymanie w tajemnicy
identyfikatora, hasła, częstotliwości zmiany hasła oraz szczegółów technicznych
systemu, również po ustaniu zatrudnienia w Urzędzie,
7) rozpatrywanie
skarg i wniosków skierowanych do Wójta,
8) załatwianie interpelacji i
wniosków radnych oraz wniosków i postulatów mieszkańców Gminy,
9) obsługa
administracyjna interesantów,
10) udostępnianie
informacji zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
11) przestrzeganie
zasad ochrony informacji niejawnych,
12) współdziałanie
w zakresie własności rzeczowej z gminnymi jednostkami organizacyjnymi,
13) udział w
realizacji zadań obronnych nałożonych na Wójta w ustawie o powszechnym
obowiązku obrony RP oraz uczestnictwo w zapobieganiu i zwalczaniu sytuacji
kryzysowych na terenie Gminy,
14) przekazywanie dokumentów do
archiwum zakładowego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
Rozdział V
ZAKRES DZIAŁANIA REFERATÓW, SAMODZIELNYCH STANOWISK ORAZ POZOSTAŁYCH
STANOWISK PRACY
§ 20.
1
.
Referat Finansowy
prowadzi
sprawy związane z gospodarowaniem środkami publicznymi, realizacją budżetu
Gminy oraz windykacją należności.
2. Do
podstawowych zadań Referatu należą sprawy:
1) przygotowywanie
materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w
sprawie absolutorium dla Wójta,
2) przygotowywania
materiałów do zmian planów finansowych w budżecie Gminy – zarządzenia Wójta i
uchwały Rady,
3) współpraca
z Wójtem w celu racjonalnego wykorzystania środków budżetowych,
4) zapewnienia
obsługi finansowo – księgowej i kasowej Urzędu oraz placówek oświatowych,
5) uruchamiania
środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
6) prowadzenia księgowości
budżetowej oraz księgowości syntetycznej i analitycznej ksiąg i kartotek
przewidzianych w obowiązujących przepisach,
7) sprawowania
kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową jednostek organizacyjnych,
8) prowadzenia
ewidencji księgowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
oraz ksiąg rachunkowych,
9) przeprowadzenia
i rozliczenia inwentaryzacji,
10) dokonywania
oceny aktywów i pasywów ora ustalanie wyniku finansowego,
11) dokonywania
umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
12) sporządzania sprawozdań
finansowych w formie elektronicznej i papierowej,
13) obsługa
finansowa gminnych funduszy,
14) sporządzania
listy płac oraz prowadzenie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji,
15) prowadzenie
rejestru podatku VAT i dokumentacji związanej z jego rozliczaniem,
16) opracowania
projektów aktów prawnych dotyczących obiegu dokumentów finansowych i nadzór nad
ich prawidłowym stosowaniem,
17) dokonywania
wymiaru zobowiązań podatkowych,
18) prowadzenie
ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
19) podejmowania
czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych,
20) prowadzenie
ewidencji podatników i inkasentów,
21) prowadzenie
ewidencji gruntów i budynków oraz ich aktualizacja,
22) prowadzenie
ewidencji oraz badania pod względem zgodności ze stanem prawnym i faktycznym
deklaracji podatkowych składanych przez podatników,
23) podejmowania
czynności zmierzających do egzekucji świadczeń pieniężnych oraz postępowań
zabezpieczających,
24) prowadzenia
kontroli podatkowych podatników i inkasentów,
25) prowadzenia
postępować w sprawach zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju
napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
26) prowadzenia
postępowań w sprawach stosowania ulg podatkowych, umorzeń, odroczeń i
rozłożenia na raty należności podatkowych i opłat,
27) prowadzenia spraw z zakresu
pomocy publicznej dla przedsiębiorców i sporządzanie sprawozdań z udzielonej
pomocy,
28) współpraca
z instytucjami zewnętrznymi ( banki, urzędy skarbowe ).
§ 21.
1
.
Referat ds. Gospodarki Przestrzennej, Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i
Ochrony Środowiska
prowadzi
sprawy związane z realizacją zadań inwestycyjnych, sprawy gospodarki
nieruchomościami, sprawy gospodarki przestrzennej, gospodarki komunalnej i
mieszkaniowej, sprawy związane z ochroną środowiska, utrzymaniem porządku i
czystości, gospodarką odpadami, rolnictwem i leśnictwem, gospodarką wodną,
ochroną zwierząt i przyrody.
2.Do
podstawowych zadań Referatu należą sprawy:
1) współudziału
przy tworzeniu wieloletnich i corocznych planów inwestycji,
2) realizacji
inwestycji oraz remontów kapitalnych i bieżących,
3) przygotowania
dokumentacji dla zatwierdzonych realizacji zadań inwestycyjnych, uzyskania
wymaganych prawem zezwoleń i uzgodnień,
4) współpracy
przy przygotowaniu wniosków o środki zewnętrzne na realizacją inwestycji w
zakresie merytorycznym,
5) obrotu nieruchomościami, w tym:
sprzedażą, zamianą, oddawaniem w użytkowanie wieczyste, najmem, dzierżawą,
6) komunalizacji
nieruchomości,
7) prowadzenia
ewidencji zasobu nieruchomości gminnych,
8) nadawania
numerów nieruchomościom,
9) podejmowania czynności o wpis w
księgach wieczystych, wnioskowanie i współdziałanie w postępowaniu sądowym w
sprawach dotyczących własności lub innych praw rzeczowych na nieruchomości,
10) prowadzenie
spraw w zakresie opłat obciążających gminę z tytułu wyłączenia gruntów z
produkcji rolnej i leśnej,
11) przygotowywania
materiałów niezbędnych do sporządzania projektów planów zagospodarowania
przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
przestrzennego Gminy,
12) przechowywania
planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawania odpisów, wyrysów i innych
dokumentów określonych przepisami, prowadzenie rejestrów w tym zakresie,
13) prowadzenia
spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w tym
prowadzenie rozpraw administracyjnych oraz prowadzenia rejestru decyzji o
warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu
publicznego,
14) realizacja
zadań nałożonych na Gminę przepisami prawa budowlanego oraz współpraca z
organami nadzoru budowlanego,
15) zapewnienia
prawidłowego funkcjonowanie i rozbudowy infrastruktury technicznej w zakresie
własności komunalnej ( stacje uzdatniania wody, przydomowe oczyszczalnie
ścieków, oczyszczalnie ścieków),
16) prowadzenie
spraw związanych z zakładaniem, utrzymaniem i likwidacją cmentarzy, w tym
cmentarzy wojennych,
17) podejmowania
działań przypisanych gminie w zakresie ochrony dóbr kultury, miejsc pamięci,
walki i męczeństwa,
18) zarządzania
lokalami mieszkalnymi i użytkowymi oraz nieruchomościami budynkowymi:
sporządzania umów najmu na lokale komunalne i socjalne, przygotowania naliczeń
czynszu i opłat dodatkowych za najem lokali,
19) przygotowanie
planów remontów lokali w oparciu o wyniki przeglądów okresowych,
20) nadzoru
nad prawidłową eksploatacją budynków,
21) ochrony
zieleni w gminie w tym w szczególności wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i
krzewów, naliczanie opłat, wymierzanie kar, prowadzenie publicznego rejestru
kar,
22) wydawanie
decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięć,
23) prowadzenie
publicznie dostępnego wykazu danych o środowisku,
24) czystości
i porządku w Gminie,
25) wydawania
zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na opróżnianiu zbiorników
bezodpływowych i odbieraniu odpadów komunalnych, działalności ochronnej przed
bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzeniu schronisk, grzybowisk i spalarni zwłok
zwierzęcych,
26) prowadzenie
spraw związanych z realizacją zadań związanych
z racjonalnym gospodarowaniem odpadami komunalnymi oraz prowadzenie ewidencji:
a) zbiorników
bezodpływowych,
b) przydomowych
oczyszczalni ścieków,
c) umów
zawartych na odbieranie odpadów komunalnych i opróżnianie zbiorników bezodpływowych,
27) tworzenie
warunków do selektywnej zbiórki, segregacji i składania odpadów,
28) przygotowania
projektów rozstrzygnięć, wniosków organów Gminy dotyczących zaliczenia dróg do
poszczególnych kategorii,
29) prowadzenia
ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych,
30)prowadzenia
spraw związanych z rolnictwem,
31) prowadzenie
spraw związanych ze zwalczaniem chorób zakaźnych u zwierząt,
32) prowadzenie
spraw związanych z leśnictwem i łowiectwem.
3. Na czele referatu stoi kierownik, który
nadzoruje i odpowiada za wyniki pracy referatu.
§ 22.
1.
Referat
organizacyjny
prowadzi sprawy organizacji i funkcjonowania Urzędu, zapewnia
administracyjną obsługę aktów prawnych i poleceń Wójta, prowadzi sprawy
związane z obsługą Rady i jej organów oraz sprawy związane z ewidencją
działalności gospodarczej, zbiórkami publicznymi.
2.
Do podstawowych zadań wydziału należą sprawy:
1)
przyjmowania interesantów oraz organizowanie ich kontaktów z kierownictwem
Urzędu bądź kierowania ich do właściwych pracowników,
2)
przyjmowania, ewidencjonowania , przekazywania i wysyłania przesyłek, w tym
poczty elektronicznej,
3)
obsługi urządzeń biurowych oraz dbałość o sprawność urządzeń,
4) prowadzenie rejestrów kancelaryjnych,
5)
ewidencja faktur i rachunków,
6)
udzielania pomocy interesantom,
7)
udostępniania mieszkańcom przepisów
prawnych,
8)
obsługa narad Wójta,
9)
przygotowanie materiałów niezbędnych do pracy Rady i jej komisji,
10)
wykonywanie administracyjnej obsługi
posiedzeń Rady i komisji,
11)
przekazywania uchwał Rady do legalizacji i publikacji,
12) prowadzenie rejestru uchwał Rady,
13)
prowadzenie zbioru prawa miejscowego,
14)
prowadzenia rejestru skarg i wniosków,
15)
prowadzenia rejestru zarządzeń , upoważnień i pełnomocnictw,
16)
nadzoru nad pieczęciami urzędowymi,
17)
prowadzenie spraw związanych z działalnością gospodarczą,
18)
wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
19)
realizacja zadań określonych ustawą o Krajowym Rejestrze Sądowym –
udostępnianie Polskiej Klasyfikacji Działalności,
20)
udostępniania informacji publicznej,
21)
analizy kosztów funkcjonowania Urzędu,
22)
zaopatrywania Urzędu w sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe i
kancelaryjne z wyłączeniem sprzętu komputerowego i programów komputerowych,
23)
utrzymywania porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd
oraz wokół Urzędu,
24)
dekorowanie Urzędu z okazji świąt i rocznic.
§ 23.
1
Kierownik
Urzędu Stanu Cywilnego
prowadzi sprawy z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno –
opiekuńczych.
2. Do podstawowych zadań Kierownika U.S.C.
należy:
1)
w zakresie urzędu stanu cywilnego
:
a)
załatwianie spraw związanych z zawieraniem małżeństw i małżeństw
konkordatowych,
b)
wydawanie decyzji zezwalających na skrócenie miesięcznego terminu oczekiwania na
zawarcie związku małżeńskiego,
c)
wydawanie zaświadczeń stwierdzających możność prawna określoną prawem polskim
do zawarcia małżeństwa za granicą,
d)
prowadzenie spraw związanych z rejestracja urodzeń i zgonów,
e)
sprostowania oczywistych błędów pisarskich w akcie stanu cywilnego,
f)
wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego,
g)
uzupełnienie akt stanu cywilnego,
h)
wpisywanie do polskich ksiąg aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą,
i)
zapewnienie uroczystych form rejestracji stanu cywilnego,
j)
wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie KPA w oparciu o prawa o aktach
stanu cywilnego oraz kodeks rodzinny i opiekuńczy,
k)
sporządzanie testamentów,
l)
organizacyjne przygotowania związane z uroczystościami nadawania medali za
długoletnie pożycia małżeńskie,
ł)
współpraca z innymi Urzędami Stanu Cywilnego, Kościołami i Związkami
Wyznaniowymi, ewidencjami ludności, komórkami dowodów osobistych oraz innymi
instytucjami w zakresie rejestracji stanu cywilnego,
m)
przyjmowanie podań i przeprowadzanie postępowań wyjaśniających w innych
sprawach wynikających z przepisów Ustawy o obywatelstwie polskim oraz Ustawy
o zmianie imion i nazwisk,
n)
udostępnianie informacji publicznej w zakresie spraw prowadzonych przez Urząd
Stanu Cywilnego,
o)
sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej,
p)
prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego,
r)
przygotowanie spraw związanych z prowadzeniem akt stanu cywilnego w czasie
wojny,
s)
prowadzenie korespondencji z Urzędami Stanu Cywilnego w Unii Europejskiej.
2)
W zakresie spraw organizacyjno- kadrowych w tym w szczególności
:
a)
prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu gminy,
b)
prowadzenie spraw osobowych kierowników jednostek organizacyjnych,
c)
prowadzenie wydanych upoważnień i pełnomocnictw,
d) prowadzenie
rejestru pieczątek i pieczęci urzędowych,
e) współpraca z
Powiatowym Urzędem Pracy,
f) przygotowanie i przekazanie akt osobowych
do Zakładowego Archiwum,
g) prowadzenie
spraw związanych z zatrudnieniem pracowników w ramach robót publicznych, prac
społecznie- użytecznych i staży,
h) udzielanie w
drodze decyzji administracyjnej pozwoleń na przeprowadzenie imprez masowych,
i)
udzielanie w drodze decyzji administracyjnej pozwoleń na przeprowadzenie
zbiórki publicznej,
j)
prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i przechowywaniem oświadczeń
majątkowych pracowników urzędu i jednostek oraz radnych gminy Strzelce,
k)
przygotowywanie materiałów i danych z zakresu prowadzonych spraw do publikacji
w BIP,
l)
prowadzenie teczek sołectw,
ł)
prowadzenie spraw związanych z udzielaniem informacji publicznej w zakresie
swojego stanowiska,
m)
kontrola zarządcza w zakresie swojego stanowiska,
n)
przygotowywanie materiałów i danych z zakresu prowadzonych spraw do opracowania
projektu budżetu,
o)
wykonywanie innych czynności zleconych przez Wójta Gminy.
§ 24.
1.
Samodzielne
stanowisko ds. oświaty i zamówień publicznych
prowadzi sprawy związane z
funkcjonowaniem placówek oświatowych na terenie Gminy oraz wykonuje zadania
związane z zamówieniami publicznymi. Prowadzi Biuletyn Informacji Publicznej.
2.
Do podstawowych zadań należą:
1)
w zakresie spraw oświatowych :
a)
współpraca z dyrektorami placówek oświatowych,
b)
organizacja dowozu uczniów,
c)
spełniania obowiązku szkolnego,
d) doskonalenia zawodowego nauczycieli,
e)
przyznawania stypendiów szkolnych i zasiłków szkolnych,
f)
prowadzenia baz oświatowych
2)
w zakresie zamówień publicznych:
a)
obsługi prowadzonych postępowań,
b)
kompletowania i weryfikowania materiałów źródłowych stanowiących podstawę do
wszczęcia postępowania o zamówienie publiczne,
c)
prowadzenia rejestru udzielonych zamówień publicznych, protestów i odwołań,
d)
prowadzenie rejestru umów,
e)
rozpatrywanie odwołań i protestów,
f)
współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych.
§ 25. Samodzielne stanowisko d.s obronnych i obrony
cywilnej
realizuje zadania związane z bezpieczeństwem Gminy poprzez planowanie,
organizację i koordynację działań w zakresie przedsięwzięć ochrony ludności
dotyczących zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej, zapobiegania
nadzwyczajnym zagrożeniom dla życia i zdrowia ludzi oraz środowiska
naturalnego, a także bezpieczeństwa i porządku publicznego.
2.
Do podstawowych zadań należą sprawy:
1)
zadań obronnych,
2)
przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej,
3)
przedsięwzięć w zakresie reagowania kryzysowego,
4)
współpraca z organami sprawiedliwości i
ścigania w zakresie przewidzianym przepisami prawa,
5)
prowadzenia Kancelarii Materiałów Niejawnych oraz wykonywania obowiązków
Kierownika Kancelarii Tajnej,
6)
prowadzenia spraw z zakresu ochrony danych osobowych:
a)
nadzoru nad obiegiem oraz przechowywaniem dokumentów zawierających dane
osobowe,
b)
szkolenia w zakresie ochrony danych osobowych,
c)
nadzoru nad prawidłowością usuwania danych osobowych,
d)
monitorowania funkcjonowania
zabezpieczeń wdrożonych w celu ochrony danych osobowych.
§ 26.
1
Samodzielne stanowisko ds. obywatelskich
prowadzi
sprawy zmiany imion i nazwisk, sprawy związane z ewidencją ludności, dowodami
osobistymi, poborem. Realizuje zadania związane z przestrzeganiem przepisów o
ochronie informacji niejawnych oraz prowadzeniem akcji kurierskiej.
2. Do podstawowych zadań należą sprawy:
1) w zakresie
ewidencji i dowodów osobistych:
a)
prowadzenie ewidencji ludności w systemie teleinformatycznym w formie gminnego
zbioru meldunkowego na podstawie rejestracji danych o miejscu pobytu stałego i
czasowego osób, urodzeniach, zmianach stanu cywilnego, obywatelstwie, imionach
i nazwiskach oraz zgonach,
b)
prowadzenie postępowań w sprawach zameldowania i wymeldowania z miejsca pobytu
stałego i czasowego ponad 3 miesiące,
c)
meldowanie cudzoziemców oraz obywateli państwa członkowskiego Unii Europejskiej
na pobyt czasowy i stały,
d)
udostępnianie danych i wydawanie zaświadczeń z ewidencji ludności lub
dokumentacji dowodów osobistych w formie poświadczeń zameldowania,
udostępniania danych osobowych czy informacji przekazywanych w systemie PESEL
dla innych organów, urzędów i osób,
e)
przekazywanie dyrektorom szkół i przedszkoli wykazu osób podlegających
obowiązkowi szkolnemu,
f)
sporządzanie sprawozdań dotyczących osób zameldowanych na pobyt czasowy dla
Urzędu Statystycznego,
g)
prowadzenie spraw repatriantów (zasady i tryb udzielania pomocy repatriantom i
członkom ich rodzin),
h)
prowadzenie, aktualizacja i udostępnianie stałego rejestru wyborców,
i) przyjmowanie
wniosków o wydanie dowodów osobistych,
j) prowadzenie
rejestrów i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,
k) przekazywanie między urzędami
informacji o zmianach danych zawartych w dowodach osobistych,
l) prowadzenie archiwum kopert wydanych
dowodów,
ł) wydawanie zaświadczeń o zagubieniu
dowodu osobistego.
2) w zakresie
spraw związanych z powszechnym obowiązkiem obrony RP oraz spraw obronnych
:
a)
sporządzenie i prowadzenie rejestru osób podlegających kwalifikacji wojskowej
oraz prowadzenie rejestru tych osób;
b) uczestnictwo w przygotowaniu i
przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej;
c) prowadzenie dokumentacji oraz
realizowanie przedsięwzięć związanych z natychmiastowym uzupełnianiem sił
zbrojnych w ramach Akcji Kurierskiej.
d) współpraca w zakresie kwalifikacji
wojskowej i Akcji Kurierskiej ze Starostwem Powiatowym w Kutnie, Wojskową
Komendą Uzupełnień w Skierniewicach i Komendą Powiatową Policji w Kutnie.
3)
w zakresie informacji niejawnych
:
1.
Wykonywanie
zadań należących do Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych,
tj.:
a) zapewnienie ochrony informacji
niejawnych,
b)
kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie
tych informacji,
c)
opracowywanie planów ochrony jednostki organizacyjnej i nadzorowanie jego
realizacji,
d)
szkolenie pracowników w zakresie informacji niejawnych;
e)
prowadzenie
postępowań sprawdzających i wydawanie zaświadczeń do dostępu do informacji
niejawnych.
4)
w zakresie ochrony przeciwpożarowej
:
a) składanie projektów planu do budżetu
gminy w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
b) wydawanie i rozlicznie kart
drogowych, kart pracy motopomp i sprzętu silnikowego dla jednostek ochotniczych
straży pożarnych,
c) rozliczanie godzin za udział członków
ochotniczych straży pożarnych w akcjach ratowniczo-gaśniczych i ćwiczeniach
oraz naliczanie ekwiwalentu,
d)
przygotowywanie umów z konserwatorami sprzętu w jednostkach OSP,
e)
kierowanie członków jednostek ochotniczych straży pożarnych na badanie okresowe
i specjalistyczne,
f) przygotowywanie wniosków do
ubezpieczenia członków OSP i pojazdów pożarniczych.
5)
w zakresie archiwum zakładowego
:
a) przejmowanie
dokumentacji spraw zakończonych z poszczególnych komórek organizacyjnych na
podstawie spisów zdawczo-odbiorczych;
b) prowadzenie
zgromadzonej dokumentacji oraz jej ewidencji oraz jej ewidencji;
c) przeprowadzanie
skontrum dokumentacji;
d) porządkowanie
przechowywanej dokumentacji przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym;
e) udostępnianie
przechowywanej dokumentacji na zasadach określonych w odpowiednich
przepisach;
f)
wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w porządku wznowienia
sprawy w komórce organizacyjnej;
g) inicjowanie
brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym
brakowaniu;
h)
przygotowanie materiałów archiwalnych do
przekazywania i udział w ich
przekazywaniu do właściwego archiwum
państwowego;
i)
sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu
dokumentacji w
archiwum zakładowym;
j) doradzanie komórkom organizacyjnym w
zakresie właściwego postępowania z
dokumentacją.
6.
Kontrola zarządcza w zakresie swojego stanowiska.
§ 27. Kierowca autobusu – podstawowe obowiązki:
1) dowóz dzieci do szkół zgodnie z ustalonym w
tym zakresie harmonogramem oraz wykonywanie innych zleconych
przez kierownictwo wyjazdów
2)
codzienna obsługa techniczna autobusu,
3)
utrzymywanie autobusu w pełnej sprawności technicznej, w tym :
a)
bieżąca konserwacja pojazdu oraz usuwanie usterek i wykonywanie drobnych napraw
możliwych do wykonania we własnym zakresie.
b)
dokonywanie terminowych przeglądów technicznych pojazdu,
c)
dbałość o porządek i czystość pojazdu,
d)
posiadanie w autobusie wymaganego przepisami wyposażenia( gaśnica, trójkąt,
apteczka),
4)
dbałość o posiadane dokumenty pojazdu,
5)
bieżące wypełnianie kart drogowych.
§ 28. Robotnik
gospodarczy,
do którego zadań należy:
1)
utrzymanie należytego porządku i czystości w pomieszczeniach biurowych,
socjalnych
i korytarzach, pomieszczeniach podpiwniczenia oraz na terenie posesji,
2)
przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów przeciwpożarowych oraz każdorazowe należyte
zamykanie lokali biurowych po zakończeniu pracy,
3)
dbanie o mienie gminne, a także informowanie Wójta Gminy o brakach, uszkodzeniach sprzętu stwierdzonych podczas
wykonywania pracy,
4)
zabezpieczenie pomieszczeń po zakończeniu pracy poprzez zamknięcie okien,
drzwi, włączenie systemu alarmowego.
Rozdział VI
AKTY
PRAWNE WYDAWANE PRZEZ WÓJTA
§ 29.
1. Wójt w zakresie posiadanych
kompetencji wydaje:
1) zarządzenia:
a) w sprawach związanych z wykonywaniem funkcji
organu Gminy wynikających z przepisów prawa,
b) w sprawach związanych z wykonywaniem funkcji
kierownika Urzędu;
2) decyzje:
a) w indywidualnych sprawach z zakresu
administracji publicznej,
b) w innych sprawach wynikających z przepisów
prawa;
3) akty prawne o innej nazwie – jeżeli przepis
prawa tak stanowi,
4) polecenia służbowe – zawierające jednostkowe
lub doraźne dyspozycje dotyczące bieżącego funkcjonowania Urzędu lub dyspozycje
dla kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
5)
Sekretarz i Skarbnik w zakresie powierzonych spraw wydają polecenia służbowe o
których mowa w ust. 1 pkt 4.
§
30.
1. Projekty aktów prawnych są opracowywane przez referaty oraz samodzielne stanowiska na polecenie
Wójta bądź z własnej inicjatywy w
przypadkach gdy obowiązek w tym zakresie wynika z obowiązujących przepisów.
2. Redakcja projektu aktu prawnego powinna
odpowiadać zasadom techniki legislacyjnej określonej w ustawie o zgłaszaniu
aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych.
§ 31.
Zarządzenia
Wójta są numerowane każdego roku od początku i łamane przez dwie ostatnie cyfry
roku, w którym zarządzenie zostało wydane.
§ 32.
1.
W
Urzędzie prowadzone są następujące rejestry aktów prawnych:
1)
zarządzeń Wójta,
2)
zarządzeń kierownika urzędu gminy,
2.
Rejestry aktów prawnych, o których mowa w ust. 1 zawierają następujące rubryki:
1)
numer porządkowy w danym roku,
2)
numer aktu prawnego,
3)
data wydania aktu prawnego,
4)
treść aktu,
5) uwagi.
3. Pracownik prowadzący rejestry aktów
prawnych, o których mowa w ust. 1 jest zobowiązany przekazać kopie aktów
pracownikom lub gminnym jednostkom organizacyjnym do wykonania. Otrzymanie aktu
do wykonania należy potwierdzić własnoręcznym podpisem.
Rozdział
VII
PODPISYWANIE
PISM
§ 33.
1. Wójt w zakresie przewidzianym prawem
osobiście podpisuje:
1) zarządzenia,
2) decyzje administracyjne,
3) dokumenty kierowane do naczelnych i
centralnych organów władzy administracyjnej rządowej i
samorządowej,
4) pisma kierowane do Przewodniczącego Rady,
radnych,
5) pisma i dokumenty związanych ze współpracą
zagraniczną,
6) zarządzenia pokontrolne,
7) odpowiedzi na wnioski, interpelacje i
zapytania radnych, posłów i senatorów,
8) odpowiedzi na skargi dotyczące Sekretarza i Skarbnika,
9) pisma w sprawach należących do wyłącznej
kompetencji Wójta na podstawie przepisów szczególnych,
10) pisma zawierające informacje niejawne, z
wyjątkiem pism należących do kompetencji
i podpisywanych przez Pełnomocnika ds. Informacji Niejawnych,
11) dokumenty w sprawach związanych ze
stosunkiem pracy pracowników samorządowych oraz kierowników gminnych
jednostek organizacyjnych,
12) pisma okolicznościowe, listy gratulacyjne,
13) upoważnienia dla pracowników przeprowadzających
kontrolę w Urzędzie i gminnych
jednostkach organizacyjnych,
14) wnioski o nadanie odznaczeń i odznak,
15) inne należące do właściwości Wójta.
2.
Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma i
decyzje w zakresie udzielonego upoważnienia lub dotyczące prowadzonych spraw
zgodnie z podziałem zadań, kompetencji i odpowiedzialności.
3. Kierownicy referatów oraz pracownicy
na samodzielnych stanowiskach podpisują pisma związane z zakresem ich działanie
nie zastrzeżone do podpisu Wójta, Sekretarza lub Skarbnika.
4. Kierownicy referatów, pracownicy na
samodzielnych stanowiskach oraz pozostali pracownicy podpisują decyzje
administracyjne w zakresie upoważnienia udzielonego przez Wójta.
§ 34.
Na kopiach
dokumentów przygotowanych do podpisu
powinno być zamieszczone imię i nazwisko pracownika, który dokument opracował
pod względem redakcyjnym.
§ 35.
Zasady
podpisywania dokumentów finansowo-księgowych
określa Instrukcja obiegu dokumentów opracowana przez Skarbnika i
wprowadzona w życie odrębnym zarządzeniem Wójta.
Rozdział
VIII
CZYNNOŚCI
KANCELARYJNE
§ 36.
1. Czynności o charakterze przygotowawczym i techniczno-kancelaryjnym referaty
i samodzielne stanowiska wykonują we
własnym zakresie.
2. Czynności związane z doręczaniem
korespondencji dotyczącej wydawanych aktów prawnych Rady i Wójta wewnątrz
Urzędu, a także wysyłaniem i doręczaniem przesyłek pocztowych należą do
sekretariatu.
§
37.
1 . Czynności kancelaryjne w
Urzędzie reguluje Instrukcja kancelaryjna dla organów gmin i związków
międzygminnych.
2. W Urzędzie stosuje się jednolity
rzeczowy wykaz dla organów gmin i związków międzygminnych.
3. Referaty i samodzielne stanowiska w
sposób jednolity znakują sprawy, stosując zasady określone w Instrukcji kancelaryjnej.
4. W sprawach, którym nadano klauzulę
tajności, pracownicy stosują zasady ewidencjonowania i znakowania akt określone
w przepisach wykonawczych do ustawy o ochronie informacji niejawnych.
5. Dla zapewnienia jednolitego
oznakowania akt ustala się dla poszczególnych referatów i samodzielnych
stanowisk następujące symbole:
1)
Sekretarz
- SG
2)
Referat Finansowy - FN
3)
Referat ds. Gospodarki Komunalnej, Gospodarki Przestrzennej, - GK
Rolnictwa i Ochrony Środowiska
4)
Kierownik U.S.C.
a) w zakresie Urzędu Stanu Cywilnego - USC
5)
samodzielne stanowisko ds. oświaty i zamówień publicznych - OZ
6)
samodzielne stanowisko ds. obronnych i obrony cywilnej - OC
7)
samodzielne stanowisko ds. obywatelskich -
SO
Rozdział
IX
ZAMAWIANIE,
UŻYWANIE I PRZECHOWYWANIE PIECZĘCI
§
38.
1. Zamawianie pieczęci dokonuje się poprzez zgłoszenie zapotrzebowania na stanowisko ds.
organizacyjnych, po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Wójta lub Sekretarza.
2. W Urzędzie jest prowadzona ewidencja
pieczęci.
3. Przed wydaniem zamówionej pieczęci na
dane stanowisko jest ona zaewidencjonowana w rejestrze, o którym mowa w ust. 2,
który zawiera następujące rubryki:
1)
odcisk pieczęci,
2)
imię i nazwisko osoby pobierającej,
3)
datę wydania,
4)
podpis osoby pobierającej,
50
datę zdania,
6)
podpis osoby przyjmującej zdaną pieczęć,
7)
nr i datę protokołu zniszczenia.
§ 39.
1. Do
obowiązków pracowników, którym powierzono pieczęć należy:
1)
sprawdzenie czy dokument kwalifikuje się do opatrzenia go dana pieczęcią,
2)
osobiste jej odciśnięcie,
3)
przechowywanie i ochrona przed dostępem do nich osób niepowołanych,
4)
natychmiastowe zgłoszenie Wójtowi lub Sekretarzowi faktu kradzieży lub
zgubienia.
2. Przechowywanie
pieczęci Wójta oraz zaopatrywanie dokumentów w ich odcisk Wójt może powierzyć
pracownikowi ds. organizacyjnych.
§
40
. 1. Pieczęcie uszkodzone, zdezaktualizowane należy zdać pracownikowi ds.
organizacyjnych.
2. W przypadku rozwiązania umowy o pracę
posiadane pieczęci należy zdać protokolarnie.
§ 41.
1. Nieprzydatne
pieczęcie metalowe należy zdać do mennicy państwowej.
2. Nieprzydatne pieczęcie podlegają
likwidacji przez komisję powołaną zarządzeniem Wójta.
3. Likwidacji, o której mowa w ust. 2
należy dokonać poprzez trwałe jej zniszczenie
(
pocięcie, spalenie).
4. Z faktu dokonania likwidacji pieczęci
należy sporządzić protokół, który powinien zawierać:
1)
odcisk pieczęci,
2)
datę i sposób zniszczenia,
3)
podpisy komisji.
Rozdział
X
TRYB
WYKONYWANIA KONTROLI WEWNĘTRZNEJ
§ 42.
1. Kontrolę
wewnętrzną w Urzędzie sprawują:
1)
Wójt lub osoba działająca na podstawie upoważnienia udzielonego przez Wójta w
odniesieniu do kierowników referatów, samodzielnych stanowisk lub kierowników gminnych
jednostek organizacyjnych,
2)
kierownicy referatów w stosunku do podporządkowanych pracowników.
2. Kontrola wewnętrzna obejmuje w
szczególności:
1)
realizację zadań wynikających z zakresów czynności,
2)
realizacji uchwał Rady, zarządzeń Wójta , decyzji Wójta,
3)
realizacji zadań zawartych w planach gospodarczych Gminy,
4)
realizacji budżetu,
5)
rzetelności i terminowości załatwiania spraw,
6)
organizacji pracy na stanowiskach pracy.
§
43.
1. Fakt przeprowadzenia kontroli odnotowuje się w ,, książce kontroli
wewnętrznych’’,
2. Książka kontroli wewnętrznej winna
zawierać następujące rubryki:
1)
datę kontroli,
2)
kontrolowane stanowisko,
3)
zakres kontroli,
4)
podpis osoby kontrolującej.
§
44.
1. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół pokontrolny w
terminie nie później niż 3 dni od zakończenia kontroli.
2. Protokół pokontrolny powinien
zawierać:
1)
określenie kontrolowanego stanowiska,
2)
datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli,
3)
zakres kontroli,
4)
imię i nazwisko kontrolującego,
5)
imię i nazwisko kontrolowanego,
6) przebieg i
wynik czynności kontrolnych, a w szczególności
ustalenia w zakresie stwierdzonych nieprawidłowości,
7)
datę i miejsce podpisania protokołu,
8)
podpis kontrolującego i kontrolowanego,
3. Protokół sporządza się w dwóch
egzemplarzach.
Rozdział
XI
PRZYJMOWANIE
INTERESANTÓW ORAZ TRYB ZAŁATWIANIA
SKARG
I WNIOSKÓW
§
45.
1. Interesantów przyjmuje Wójt,
Sekretarz oraz pozostali pracownicy codziennie w godzinach pracy Urzędu.
2. Pracownicy obsługujący
interesantów zobowiązani są do:
1)
udzielenia informacji niezbędnych do załatwienia danej sprawy,
2)
załatwienia sprawy zgodnie z obowiązującymi
w tym zakresie przepisami, w tym
w szczególności przepisami
kodeksu postępowania administracyjnego, ordynacji podatkowej,
3) informowania
zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy.
§
46.
1. Wójt przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w
godzinach pracy Urzędu tj. od 7.00 do 15.00.
2. Szczegółowe zasady przyjmowania i
rozpatrywania skarg i wniosków regulują odrębne
Przepisy.
Rozdział
XII
PRZEPISY
KOŃCOWE
§ 47.
Wykonanie
zarządzenia powierza się
Sekretarzowi, Skarbnikowi oraz
kierownikom wydziałów i pracownikom Urzędu.
§
48.
Traci moc Zarządzenie Nr 24/2003 Wójta Gminy Strzelce z dnia 25 czerwca
2003 roku w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w
Strzelcach zmieniony Zarządzeniem Nr 34/03 Wójta gminy Strzelce z dnia 30 lipca
2003 r., zmieniony Zarządzeniem Nr 4/08 Wójta Gminy Strzelce z dnia 31 stycznia
2008 roku w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w
Strzelcach, zmieniony: Zarządzeniem Nr 22/08 Wójta Gminy Strzelce z dnia 21
maja 2008 roku, zmieniony Zarządzeniem Nr 41/08 Wójta Gminy Strzelce z dnia 27
sierpnia 2008 roku.
§ 49.
Zarządzenie
wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 1 grudnia 2014
roku.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Ewa Zielak
- Data udostępnienia w BIP: 2016-01-12 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Pietrzak Klaudia
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-07-03 13:58:46
- Liczba odsłon: 3598
- Historia dokumentu: